2023. augusztus 10., csütörtök

A balatoni sellő: Király Anikó

 


Leírás (forrás: moly.hu)

„A balatonfüredi Rózsalakba rég nem látott lakók érkeznek. A kalandvágyó, cserfes Szofi alig várja, hogy újra felfedezze a helyet, ahová nagyszülei emléke köti, és új barátokat szerezzen, köztük egy Jókai nevű írót. A város az Anna-bálra készülődik, a bál szépe majd a Balaton Jégszíve nevű, gyönyörű ékszert viselheti. Ám különös események zavarják meg az előkészületeket: feltűnik a balatoni sellő, egy csendőr pedig mindent megtesz, hogy egy rejtélyes iránytű ne juthasson el tulajdonosához…

Az Új Kedvencek-sorozat legújabb kötete is a régi lányregények hangulatát idézi fel.”


Vélemény:

Első találkozásom az Új Kedvencek sorozattal és bevallom egy kicsit tartottam is tőle. Attól féltem ez is olyan mű lesz, mint a magyar történetek általában és a sztorit teljesen elviszi majd egy érdektelen erőltetett szerelem, és cseppet sem szimpatikus karakterek…

Ennél nagyobbat nem is tévedhettem volna.

Muszáj vagyok azonban egy egészen más megközelítéssel kezdeni. A könyv egyszerűen gyönyörű. A letisztult képvilág, a különleges borító anyag… Igazából már a kezemben tartani is élveztem.

De mi a helyzet a történettel?

Úgy érzem ez a regény nagyon sok korosztály számára lehet izgalmas és érdekes. Még a nagyobbak is tudnak nevetni Szofi kalandjain, azon a gyermeki vidámságon, ahogy az életet szemléli, de Aliz vele ellentétben már behoz egy erős drámát. A kort gyönyörűen adta át a történet, szinte láttam magam előtt azon évek Balaton partját, és azért volt itt kaland is szép számmal.

Érzésre enyhén visszahozta nekem azt a leírhatatlan állapotot, amit az Ambrózy regények olvasása közben már megtapasztalhattam, bár itt nem volt egy erős krimi szál, de mégis lehetett kapni mindenféle érdekes szerelőkből. Egyszerűen nem találtam benne olyan szálat, ami ne érdekelt volna és ne olvastam volna élvezettel. Sőt egy időpont után úgy felpörögtek az események, hogy letenni sem nagyon akartam mert már kíváncsivá tett, hogyan oldódik fel néhány kellemetlen szituáció.

Egy pillanatig sem bánta, hogy úgy döntöttem elolvasom!


Értékelés: 5 csillag


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Twist Olivér: Charles Dickens

  Leírás (forrás: moly.hu) „Dickens egyik leghíresebb regényének gyerekhőse, a kis Olivér árvaházban nevelkedik, ahonnan megszökik, és egy t...