2023. június 29., csütörtök

Irodalom a musicalekben 3.

Abigél

A történtről úgy tudom néhány helyen kötelező irodalomként szerepel, de ha nem is, a gyerekek ettől független találkoznak velük az iskolában, vagy ha máshol nem hát a televízióban karácsony környékén. (Esetleg egy régi kiadás ott pihen a családi könyvespolcon.) Én is nem egyszer olvastam már, a véleményem itt található.

Azonban musicalként is megtekinthető, melyben az a különleges, hogy néhány dalszöveg, konkrétan a regény soraiból került átírásra, ezáltal tényleg átadva a történet hangulatát.

Hallgass bele: https://www.youtube.com/watch?v=rNVD7m5BtSM

 

Nyomorultak

A regényről itt olvasható a véleményem.

Kis milliószor láttam már ezt a darabot, magyarul és angolul is (sajnos élőben nem volt hozzá szerencsém). Különleges benne, hogy az egész történet alatt végig énekelnek, a dalokat nem szakítják meg beszélgetésekkel, viszont a történethez képest akad egy-két változás (pl.: Eponine egyke, Javert már régebb óta főhősünk nyomában van, szinte alig kap szerepet Marius nagyapja…) Ami viszont benne van az mind nagyszerűen el lett találva. Mind a gyerekszereplőknek írt dalok, mind a felnőttekéi, melyekből nem egyet talán az is ismer akinek soha nem volt szerencséje a darabhoz.

Hallgass bele: https://www.youtube.com/watch?v=kEvt4Mk9XBE

 

Dorian Gray

A történet amit sajnos sem színpadon nem volt alkalmam látni, sem a regényt olvasni (bár tervben van), egyedül a 2009-es filmváltozatot ismerem belőle. Ettől független úgy érzem nagyon szép szöveggel ellátott dalok születtek, melyek remekül vezetik a történet egészét (már amit megtaláltam belőle).

Hallgass bele: https://www.youtube.com/watch?v=ncNFWVl-0bI

 

Monte Cristo grófja

Legfrissebb színházi élményem, amihez idén volt szerencsém, és csak ajánlani tudom. Bár a könyvet nem olvastam, nagyvonalakban ismertem már a történetet, viszont azok számára is lehet ajánlani akik annyira nem ismerik. A dalok által a történet szerintem könnyen követhető, a képi világot egyszerűen pazarul oldották meg.

Hallgass bele: https://www.youtube.com/watch?v=3o63rqXrsIM

 

Jekyll és Hyde

Itt pedig kiderül miért is hazudtam az előző darabnál, ugyanis ezt láttam utoljára élőben (de azért nem hivatkoztam rá friss élményként, mert immár második alkalommal tekintettem meg). Na erről aztán lehetne mesélni. A könyv elolvasása után, az egyetlen gondolat ami átfutott az agyamon: Minden tiszteletem azé az emberé, aki egy ilyen rövid kis történetből egy ennyire fantasztikus musicalt alkotott. Plusz szereplőkkel kibővítve, úgy mint Emma Carew (a menyasszony), Lucy Harris (a prostituált)… emellett a doktor motivációi is kicsit át lettek alakítva, így talán kevésbé az emberi vágyak, mint inkább a világért jót tenni akarás hajtja őt.

Hallgass bele: https://www.youtube.com/watch?v=lHlg09yHhC0

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Twist Olivér: Charles Dickens

  Leírás (forrás: moly.hu) „Dickens egyik leghíresebb regényének gyerekhőse, a kis Olivér árvaházban nevelkedik, ahonnan megszökik, és egy t...